14 maj 2006

Resa till Borås

Lite bilder från bussen (ja, som ni förstår gick stickorna varma redan där)

L som stickar en halsduk


Hennes mamma C som virkar jätteprästkragar att ha som fin dekoration på bordet



U som stickar en sjal med underbara pälsullgarnet från Ullspinneriet



Sedan var vi på den efterlängtade utställningen och fick en speciell visning av själva Britt-Marie Christoffersson som formger garn på det här sättet:





Däremellan hann vi även med ett besök till Vävcompaniet i Borås och Östasiatiska Museum i Ulricehamn.
Trötta men glada och fullmatade med inspiration kom vi hem vid åttatiden idag.

8 kommentarer:

Mamacat sa...

Ser ut som ni hade det jättetrevligt - tänk att ni klarade att sticka i bussen trots allt!

Kram

Fröken sa...

Tack för rapporten! Ser härligt ut!

Fosco sa...

...och jag vann ju två härvor pälsullgarn sedan =)

Maria sa...

Önskar att jag kunnat vara med! Verkar som att ni haft en härlig dag! Jag måste definitivt till Borås för att se utställningen i sommar!

Anna sa...

Säkert en härlig resa - blev sugen själv!
Återkommer tilll din sida!

Anna sa...

Titta gärna in på min blogg
http://lyck-annas.blogs.se

Går du på Textillinjen? Gjorde det själv -93. Gud så länge sedan. Kommer ihåg hur spännande och nervöst det var med modevisningen och hur sorgligt det var att sluta...

Malin sa...

Vad kul att få se lite bilder från resan! Så härligt ni verkar ha haft det.

E sa...

Jag ska till Borås S-N-A-R-T!!!

MÅSTE!!!