27 maj 2006

Stickcafé

Idag var det dax igen. Vi intog Waynes med beslutsamma steg och fick vår favoritplats. Vi blev ca 12 stycken idag som ivrigt stickade och fikade i några timmar. Det stora samtalsämnet idag var att G löst gåtan med Diamond knit schawl och gjort ett diagram. Yippie.. du är bäst!!

Annars funderade vi över vilka dagar som vi vill träffas i sommar och i höst på. Tisdagar och fredagar är på förslag. Vart och vilken tid kan vi fundera över och ta med förslag eller maila till den 10 juni, då nästa stickträff är.

Nu är det även dax att rösta på vilken logga vi vill ha. C har redan skickat sitt förslag till mailen, M kommer att lägga upp sitt förslag där oxå och sedan röstar vi helt enkelt. Gärna denna helg om vi ska få kassarna till den 10 juni.

Det var allt för idag. Over and out!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu när G löst mysteriet är jag också sugen på att sticka "diamond"-sjalen. Känner på mig att fler kommer att haka på, så i höst kanske vi kan ha en liten utställning.

Tack för idag!

Anonym sa...

Det var mitt "första" stickcafé, men definitvt inte det sista. Ett mycket trevligt gäng hälsade mig välkommen. Tack!
PS, jag blev också "tänd" på sjalen.
Hälsningar A.