24 maj 2006

Workshop


I går var vi några glada stickare som deltog i en liten workshop hemma hos Elisabeth. På kursplanen stod I-cord-stickande, varför vi efter instruktioner från "fröken" satte igång att sticka snoddar.Vi provade också att använda I-cord som kant på stickade arbeten. Jag tror att alla var fascinerade över den egentligen enkla, men så användbara tekniken. Urkul!
Anettes provlapp förvandlades snart till ett mobilfodral med snygga röda kanter!

Förutom detta hann vi även med mycket gott fika, samt pockethazard där våra gamla pocketböcker bytte ägare. Ja, och så naturligtvis - mycket prat och skratt!

5 kommentarer:

Maria sa...

Ser härligt ut! Jag önskar att jag kunnat vara med, men som vanligt tog skolan min tid. Men nu har jag och mitt garnförråd flyttat hem till Linköping igen! Så framöver kommer jag att kunna vara med betydligt oftare!

Désirée sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Désirée sa...

Tack Linda för en god recension!

Anonym sa...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

Anonym sa...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»